Kniha úrazů je evidenční kniha na pracovišti, jejíž vedení nařizuje zaměstnavatelům § 105 zákona č. 262/2006 Sb. zákoník práce a nařízení vlády č. 201/2010 Sb. o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu. Do knihy úrazů zapisuje vedoucí pracovník bezodkladně všechny úrazy, které se na pracovišti odehrají.
Do knihy úrazů se zapisují zranění i v takovém případě, kdy:
Definitivní podoba knihy úrazů není stanovena, nicméně z daných předpisů přímo vyplývá, že by měla obsahovat minimálně:
Podle aktuálních nařízení je ihned po sepsání úrazu vyhotoven i záznam z knihy úrazu, který následně podepisuje zaměstnanec, kterému se úraz stal spolu s nadřízeným pracovníkem. Pokud toto aktuální zdravotní stav zaměstnance nedovoluje, podepisuje tento výpis zaměstnanec, který byl svědkem úrazu.
Více informací o pracovních úrazech se můžete dočíst v článcích:
Tip: Řešíte pracovní úraz a nechcete udělat chybu? Využijte zdarma náš online formulář pro řešení pracovních úrazů. Rychle, jednoduše a spolehlivě.
Vyberte ze seznamu:
● Jsem zaměstnavatel
● Jsem živnostník (mám-li zaměstnance)
● Jsem majitel objektu
● Jsem developer/investor